Název:
Získávání znalostí pro modelování následných akcí
Překlad názvu:
Data Mining for Suggesting Further Actions
Autoři:
Veselovský, Martin ; Burget, Radek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Získavanie znalostí z databáz je komplexný problém zahrňujúci integráciu, prípravu dát, dolovanie znalostí metódami strojového učenia a vizualizáciu výsledkov. Práca pojednáva o celom procese získavania znalostí, špeciálne o problematike budovania dátových skladov, kde prináša návrh a implementáciu dátového skladu pre spoločnosť ROI Hunter, a.s. V oblasti dolovania z dát sa práca zameriava na klasifikáciu a predikciu reklamných dát dostupných z pripraveného dátového skladu, a to predovšetkým klasifikáciou rozhodovacím stromom. Pri predikcii vývoja nových reklám sa kladie dôraz na zdôvodnenie predikcie ako aj na návrh pre úpravu nastavení reklamy tak, aby predikcia skončila pozitívne, a teda aby s istou pravdepodobnosťou reklama v skutočnosti získala lepšie výsledky.
Knowledge discovery from databases is a complex issue involving integration, data preparation, data mining using machine learning methods and visualization of results. The thesis deals with the whole process of knowledge discovery, especially with the issue of data warehousing, where it offers the design and implementation of a specific data warehouse for the company ROI Hunter, a.s. In the field of data mining, the work focuses on the classification and forecasting of the advertising data available from the prepared data warehouse and, in particular, on the decision tree classification. When predicting the development of new ads, emphasis is put on the rationale for the prediction as well as the proposal to adjust the ad settings so that the prediction ends positively and, with a certain likelihood, the ads actually get better results.
Klíčová slova:
Dolovanie z dát; Dátový sklad; Inzercia; Klasifikácia; Predikcia; Predspracovanie dát; Reklama.; Rozhodovací strom; Získavanie znalostí; Advertisement.; Advertising; Classification; Data mining; Data preprocessing; Data warehouse; Decision tree; Knowledge discovery; Prediction
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/69515