Název:
Vodík jako alternativní palivo pro spalovací motory
Překlad názvu:
Hydrogen as an alternative fuel for internal combustion engines
Autoři:
Hurník, Jakub ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je shromáždit a kriticky vyhodnotit vlastnosti vodíku jako paliva pro spalovací motory používané v dopravní technice. Práce je uvedena důvody pro zavedení alternativních paliv, dále se věnuje konkrétně vodíku a je završena prognózou budoucí role tohoto chemického prvku v automobilním průmyslu. Potenciál tohoto paliva je zpracován ze všech důležitých hledisek, tedy jeho výroba, skladování, ekologie nebo konstrukce pohonných jednotek poháněných tímto plynem. Rešerše obsahuje dostupná a momentálně vyvíjená technická a technologická řešení v těchto oblastech, jejich vzájemné srovnání a srovnání s dnešními konvenčními technologiemi.
The object of this bachelor’s thesis is to analyse characteristics of hydrogen and it’s suitability for internal combustion engines used in transportation technologies. The thesis begins with some significant reasons for implementation of alternative fuels, the main part is focused on hydrogen technologies and it finishes with short prediction of the use of hydrogen in the future. The potential of this fuel is analysed from all important points of view, which means its production, storage, ecology and construction of hydrogen powered engines. The thesis also contains summary of current hydrogen technologies, their comparation, and comparation with current conventional engine technologies.
Klíčová slova:
alternativní palivo; skladování vodíku; Vodík; vodíkové spalovací motory; výroba vodíku; alternative fuel; Hydrogen; hydrogen internal combustion engines; hydrogen production; hydrogen storage
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/40472