Název:
Optimalizace sacího potrubí zážehového motoru
Překlad názvu:
Optimalization of Intake Manifold for SI Engine
Autoři:
Vávrovec, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh sacího traktu pro čtyřdobý motor rallyecrossové divize 1A. Pro zvýšení plnící účinnosti se zde využívá teorie rezonančního přeplňování, které je založeno na ladění délek sacího potrubí. Využívá se vlnového efektu. Jako pohonnou jednotku jsem si vybral čtyřválcový, vodou chlazený, atmosférický motor z vozu VW Polo 6N GTI. Návrh je vytvořen tak aby odpovídal regulím divize 1A.
This thesis focus with construction design intake manifold of four stroke engine rallyecross division 1A. For improvement observant come into operating here derive benefit from theory tuned supercharging, which is based on tuning longitudes sucking conduit. Derive benefit woolen effect. Driving unit is here used four cylinders, water-cooled, atmospheric combustion engine from car VW Polo 6N GTI. Design is created so, to answer condition division 1A.
Klíčová slova:
CFD; prouděni; rezonanční potrubí; sací kanál; sací trakt; sací ventil; sedlo ventilu; spalovací motor; CFD; combustion engine; flow; inlet manifold; inlet port; inlet valve; resonance pipe; valve seat
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/15716