Název:
Interaktivní umísťování virtuální dlahy na 3D modely kostí
Překlad názvu:
Interactive Splint Positioning on 3D Bone Models
Autoři:
Jedlička, Lukáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá možností interaktivního umísťování modelu dlahy na 3D model skutečné kosti. Zmiňuje současné možnosti lékařů při léčbě zlomenin, komplikace, které mohou při operacích zlomenin nastat, a snaží se o vytvoření počítačového programu, který by vhodným způsobem podpořil přípravu operace zlomenin. Zaměřuje se na vytvoření obecného modelu virtuální dlahy smožnostmi podrobného nastavování jeho parametrů. Hledá vhodný způsob pro umísťování takovéto dlahy na povrch 3D modelu kosti, zejména za pomoci definování křivky na povrchu modelu kosti a omezením pohybu dlahy pouze na tuto křivku doprovázené automatickou změnou tvaru dlahy tak, aby odpovídal tvaru povrchu kosti.
This Master's Project deals with creation of virtual Splint (Orthopedic plate) model and with placement of virtual Splint model onto 3D Bone model. It handles with creating of interpolation curves in 3D (especially Subdivision method) and motion along a curve. This work is only in Czech.
Klíčová slova:
3D grafika; C++; dlaha; kost; křivky; matice; OpenGL; polygon; subdivision; tranformace; 3D graphics; bone; C++; Curves; OpenLG; orthopedic plate; polygons; splint; Subdivision; Transformation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53141