Original title:
Model rozhraní sociální sítě elektronického obchodu
Translated title:
Interface Social Network Model of Electronic Commerce
Authors:
Hrdlička, Pavel ; Schüller, David (referee) ; Dvořák, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem diplomové práce je analyzovat problematiku moderních sociálních sítí, zejména se zaměřit na sociální síť Facebook v českém prostředí a rozebrat nástroje, které nabízí pro marketingové využití. Přínosem práce je teoretický popis možností marketingových nástrojů Facebooku, které jsou demonstrovány na praktických příkladech včetně vlastní Facebookové aplikace. V závěru práce jsou shrnuty poznatky z výzkumu a jsou navržena doporučení vedoucí k vylepšení marketingových kampaní na Facebooku.
The diploma thesis analyzes modern social networks, with focus on Facebook network in Czech environment. It shows Facebook tools and its possible usage for marketing purposes. Facebook functionality is shown on practical examples, including own Facebook application. It contains suggestions for Facebook marketing strategy improvements.
Keywords:
Facebook; Facebook application; Social graph; Social media; Social network; Facebook; Facebooková aplikace; Sociální graf; Sociální média; Sociální sít
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/1127