Název:
Návrh koncepce elektrického závodního kamionu
Překlad názvu:
Electric racing truck concept design
Autoři:
Prchal, David ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem koncepce elektrického nebo hybridního kamionu pro dálkovou vytrvalostní soutěž Rallye Dakar. Rešeršní část se zabývá samotnou soutěží, rozborem parametrů a konstrukce současných závodních kamionů se spalovacím motorem a současnými nízkoemisními koncepty pro danou soutěž. Praktická část se zabývá nejprve analýzou energetických nároků jedné etapy závodu a následně kritickým zhodnocením možností hybridního nebo elektrického řešení. Z nich je zvolena koncepce typu EREV a proveden návrh parametrů komponent. Důraz je kladen zejména na to, aby koncepce měla co nejméně kompromisů a byla z hlediska teoretických jízdních výkonů srovnatelná s klasickými závodními kamiony, které používají spalovací motor.
This bachelor’s thesis is focused on projecting electric or hybrid conception of Rally Dakar racing truck. The researching part is focused on the Dakar Rally, analysis of parameters and construction of current racing trucks with internal combustion engines and current low emission concepts used in this competition. The practical part is firstly focused on analysis of energy requirements for one stage of competition and critical evaluation of possibilities of hybrid or electrical solutions. Subsequently, the EREV conception is chosen and the parameters for components are suggested. Emphasis is placed on ensuring that the concept has as few compromises as possible and is comparable in terms of theoretical driving performance to conventional racing trucks that use an internal combustion engine.
Klíčová slova:
BEV; elektrický kamion; energetické nároky; EREV; FCEV; hybridní kamion; Rallye Dakar; závodní kamion; BEV; Dakar Rally; electric truck; energetic requirements; EREV; FCEV; hybrid truck; racing truck
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/206279