Original title:
Analýza vývoje preferencí investic zadavatelů reklamy do jednotlivých mediatypů v ČR
Translated title:
The analysis of preferences of media investments in Czech Rep.
Authors:
Tomanová, Lucia ; Postler, Milan (advisor) ; Veletová, Andrea (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci jsem se primárně zaoberala vývojem investic do televize a internetu, jaké jsou v současnosti trendy v preferencích zadavatelů a co tyto preference ovlivňuje. Na závěr jsem udělala odhad vývoje investic do zmíněných mediatypů pro příštích deset let.The main topic was the analysis of media investments to TV and internet, what are the trends of investment preferences to various media types and what factors influence these preferences. At the end I made a prognosis how will the TV and internet investments progress in next ten years.
Keywords:
media consumption; media planning; TV and internet investments; investice do televize a internetu; konzumace jednotlivých mediatypů; mediální plánování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/9607