Název:
Renderování rozsáhlého terénu
Překlad názvu:
Rendering of Large Scale Terrain
Autoři:
Marušič, Martin ; Bartoň, Radek (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce pojednává o renderování rozsáhlého terénu. V první části je popsána teorie renderování terénu a konkrétních LOD technik. Dále jsou v této části stručně popsány tři zajímavé moderní algoritmy. Hlavní důraz je kladen na popis algoritmu Geometry Clipmaps i s jeho optimalizací GPU-Based Geometry Clipmaps. Implementace tohoto optimalizovaného algoritmu je podrobně popsána v následujících kapitolách. Hlavní výhodou tohoto algoritmu je inkrementální aktualizace vertex textur a přesun zátěže z CPU na GPU. Poslední část je zaměřena na testování výkonu implementovaného algoritmu a porovnává výsledky s různým nastavením kvality výsledného terénu.
This thesis deals with rendering of large scale terrain. The first part describes theory of terrain rendering and particular level of detail techniques. Three modern intriguing algorithms are briefly depicted after this theoretical part. Main work insists on description of Geometry Clipmaps algorithm along with its optimized version GPU-Based Geometry Clipmaps. Implementation of this optimized algorithm is depicted in detail. Main advantage of this approach is incremental update of vertex data, which allows to offload overhead from CPU to GPU. In the last chapter performance of my implementation is analysed using simple benchmark.
Klíčová slova:
Geometry Clipmaps; GPU.; renderování; Terén; Geometry Clipmaps; GPU.; rendering; Terrain
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54325