Original title:
Rizika spojená s marketingovými aktivitami
Translated title:
Risks Related to Marketing Activities
Authors:
Chnápko, Martin ; Bilená, Katarína (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se věnuje určení a hodnocení rizik spojenými se zvyšováním konkurenceschopnosti podniku Kellys bicycles působícím v oblasti montáže a prodeje kol. Teoretické východiská práce obsahují vědecké znalosti z oblasti marketingu, obchodu, analýzy a řízení rizik. Analytická část práce obsahuje představení podniku, rozbor okolí podniku a analýzu rizik podnikových aktivit spojených s marketingem. Poslední část této práce se věnuje návrhům na minimalizaci rizik podnikových aktivit.
This master´s thesis applies to identifying and rating risks connected to competitiveness of Kellys bicycles company that operates in the area of constructing and selling bicycles. Theoretical basis consists of scientific knowledge from marketing, market, risk analysis and rating. Analytical part consists of company introduction, analysation of company´s external environment and analysation of activities related with marketing. Last part of this thesis is focused on offers in minimasing risks of company´s activities.
Keywords:
advertising; competition; marketing; risk; risk management; risk rating; hodnocení rizik; konkurence; marketing; reklama; riziko; řízení rizik
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/66107