Original title:
Návrh marketingové strategie
Translated title:
Proposal of Marketing Strategy
Authors:
Velček, Martin ; Ing.Roman Gřešek (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této Diplomové práce je analýza stávající situace a návrh marketingové strategie. Práce je rozdělena na tři části, teoretickou, analytickou a návrhovou. První část je teoretickým přehledem problematiky marketingové strategie, popisem analytických nástrojů marketingu a charakteristik ve stavebnictví. Druhá část je zaměřena na analýzu situace ve společnosti s použitím finanční analýzy, PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil, BCG matice a SWOT analýzy. Třetí část je návrhová, formuluje marketingovou strategii pomocí marketingového mixu 6P. Závěr se věnuje komunikačnímu mixu a propagaci.
The subject of this thesis is to analyze the current situation and design a marketing strategy. The work is divided into three parts: theoretical, analytical and design. The first part is a theoretical overview of the problem of marketing strategy, a description of analytical marketing tools and features in the building. The second part focuses on the analysis of the situation in the company using financial analysis, PEST analysis, Porter's five forces analysis, BCG matrix and SWOT analysis. The third part is to design, formulate marketing strategy using the marketing mix 6P. The conclusion is devoted to communication and promotion mix.
Keywords:
BCG matrix; financial analysis; Marketing; Marketing mix; Marketing strategy; Porter five forces analysis; Promotion; STEP analysis; SWOT analysis; BCG matice; finanční analýza; Komunikační mix; Marketing; Marketingová strategie; Marketingový mix; Porterova analýza pěti sil; STEP analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/63972