Název:
Persuasivní jazyk používaný studenty informačních technologií v odborných prezentacích
Překlad názvu:
Persuasive Language Used in Presentations by Information Technology Students
Autoři:
Vlachová, Monika ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Cílem této práce je vymezit koncept rétoriky a persuasivního jazyka. Práce začíná rétorickou analýzou a definuje rétorickou situaci. Dále poskytuje informace o umění přesvědčování, jeho historii a použití. Těžištěm práce je přehled charakteristických persuasivních prostředků, který se zaměřuje nejen na používání persuasivních jazykových struktur, ale také specifickou slovní zásobu. Analytická část této práce převádí teorii do praxe prostřednictvím podrobné analýzy a srovnání persuasivních prostředků používaných studenty informačních technologií v odborných prezentacích. Zabývá se persuasivními strategiemi, jakými jsou emoční důraz v řeči, používání osobních zájmen, spojovací výrazy, trojice slov nebo lichocení.
The aim of this thesis is to frame the concept of rhetoric and persuasive language. The thesis begins with a rhetorical analysis and defines the rhetorical situation. It also provides the information about the art of persuasion, its history and use. A survey of characteristic persuasive devices constitutes a fundamental part of the thesis which deals not only with the use of persuasive language structures but also with specific vocabulary. The analytical part of the thesis converts theory into practice through a detailed analysis and comparison of persuasive devices used in presentations by information technology students. It focuses on persuasive techniques like emotive emphasis in speech, using personal pronouns, linking signals, triples, and flattery.
Klíčová slova:
analysis; comparison; ethos; frequency; IT students; logos; pathos; Persuasion; persuasive devices; rhetoric; analýza; logos; patos; persuasivní prostředky; porovnání; Přesvědčování; rétorika; studenti IT; étos; četnost
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/198138