Original title:
Návrh marketingové strategie pro elektronický obchod
Translated title:
The Marketing Strategy Proposal for e-commerce
Authors:
Ciklová, Petra ; Krejčík, Petr (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomové práce je zaměřena na výběr odpovídající marketingové strategie pro elektronický obchod Nejenchlebem.cz. Základem je provedení analýz vnějšího i vnitřního prostředí firmy a na základě těchto provedených analýz pak navrhnout nejvhodnější marketingový mix pro daný elektronický obchod. V diplomové práci jsou obsaženy teoretické poznatky z oblasti marketingu a chování zákazníka, dále již zmíněné analýzy a především návrhová část, která obsahuje doporučení, které by měly v budoucnu zajistit firmě naplnění stanovených cílů.
This thesis is focused on choice of appropriate marketing strategy for e-commerce Nejenchlebem.cz. The basis of this thesis is analyzing the external and internal environment of the firm and to propose the most suitable marketing mix for the e-shop Nejenchlebem.cz. In this thesis are contained theoretical knowledge about marketing and behavior of consumer, further mentioned analysis and especially proposal part, which contained recommendations for fulfilling of given goals.
Keywords:
e-commerce; e-shop; internet; internet marketing; marketing tools; Nejenchlebem.cz; e-shop; elektronický obchod; internet; marketing na internetu; marketingové nástroje; Nejenchlebem.cz
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/33729