Název:
Sériová a paralerni diagnostika pohonných jednotek motorových vozidel
Překlad názvu:
Serial and Parallel Diagnostics of Vehicle Engine Control Units
Autoři:
Čoček, Jan ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá diagnostikou motorových vozidel od historie až po současnost, se zaměřením zejména na pohonné jednotky spalovacích motorů. V jejích částech je stručně popsána funkce daného systému a následně rozebrán postup při diagnostice závady. V přehledných tabulkách jsou uvedeny symptomy a jejich rozuzlení za použití měřicí techniky. V závěru práce jsou popsány OBD systémy, nejčastěji používané automobilové sběrnice a souhrn několika hlavních měřicích zařízení používaných při automobilové diagnostice.
The thesis considers diagnosis of motor vehicles from the past until the present day, focusing especially on the engine of internal combustion engines. In its sections briefly describes the function of the system and then analyzed how to diagnose faults. The charts are presented symptoms and denouement, using measuring techniques. The conclusion describes the OBD systems, the most commonly used automotive bus and a summary of several major measuring devices used in automotive diagnostics.
Klíčová slova:
Common Rail; diagnostické nástroje; diagnostický tester; Diagnostika; digitalizace signálu; Hallův jev; multimetr; oscilogramy; osciloskop; palubní diagnostika OBD; sběrnice CAN; Venturiho jev; vstřikování paliva; vzorkování; zapalování; CAN; Common Rail; diagnostic tester; Diagnostics; diagnostics tools; digital signal sampling; fuel injection; Hall effect; ignition; multimetr; on-board diagnostics OBD; oscilloscope; Venturi effect; waveforms
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/4545