Original title:
Srovnání efektivnosti nízkonákladových forem reklamy
Translated title:
Comparison of the Effectiveness of Low Cost Advertising
Authors:
Mareš, Karel ; Nový, Ondřej (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářské práce se zaměřuje na rozbor placeného i neplaceného reklamního využití sociální sítě Facebook. Placenou reklamu Facebooku potom srovnává s nástrojem společnosti Google a ukazuje výhody a nevýhody každé z nich. Dále práce obsahuje srovnání reklamy letákové virtuální s reklamou tištěnou.
This bachelor`s thesis is focused on the analysis of the utilization of the paid and unpaid advertisement on the social network Facebook and compare the paid advertising on Facebook with the similar tool from Google and shows the advantages and disadvantages of each of them. Thereafter there is a comparison between the virtual flyer and the printed advertisement.
Keywords:
Advertisement; Facebook; Google Adwords; Leaflet advertising; Marketing; PPC; Social networks; Facebook; Google Adwords; Letáková reklama; Marketing; PPC; Reklama; Sociální sítě
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25575