Original title:
Expanze společnosti na polský trh
Translated title:
Company Expansion on the Poland Markets
Authors:
Bedáňová, Nikola ; Ing.Rudolg Sehnal, MBA (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem diplomové práce je návrh strategie expanze vybrané společnosti na polský trh. Vybraná společnost má sídlo v Praze a zabývá se prodejem pokladních systémů. Práce je rozdělena do čtyř částí. V úvodní části je vymezena problematiky, stanoveny hlavní i dílčí cíle, kterých chceme dosáhnout a popsány použité metody. Teoretická část definuje základní pojmy řešené problematiky. Na tuto část navazuje analytická část s analýzou současného stavu společnosti. Poslední část obsahuje vlastní návrhy řešení včetně finančního plánu a harmonogramu.
The subject of the diploma thesis is a strategy design for the expansion of a selected company into the Polish market. The selected company is based in Prague and sells cash register systems. The work is divided into four parts. The introductory part defines the issue, determines the main one as well as the partial goals we want to achieve and the description of the methods used. The theoretical part defines the basic concepts of the problem you used the word ‘issue’ before, are you referring to that. This part is followed by an analytical part one with an analysis of the current state of the company. The last part contains its own proposals for solutions, including a financial plan and schedule.
Keywords:
expansion; foreign trade; marketing mix; Republic of Poland; SWOT; expanze; marketingový mix; Polská republika; SWOT; zahraniční obchod
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197547