Název:
Komplexní webový herní systém
Překlad názvu:
Complex Web Game System
Autoři:
Koláček, Vojtěch ; Židek, Stanislav (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá analýzou technologií pro moderní webová uživatelská rozhraní a návrhem a implementací komplexního webového systému s důrazem na ergonomické a robustní grafické uživatelské rozhraní. U technologií pro webová uživatelská rozhraní (Ajax, Adobe Flex a Microsoft Silverlight) jsou provedeny srovnávací testy, které testují propustnost, rychlost reakce, rychlost zpracování a zobrazení dat jednotlivých technologií. Webový systém je navržen a implementován jako Ajax strategická hra, která na klientské straně využívá JavaScriptové knihovny YUI. Na serverové straně poskytuje klientovi služby webový server implementovaný v jazyce PHP a komunikační server implementovaný v jazyce C++ umožňuje komunikaci s klientem v reálném čase pomocí techniky long polling. Na implementovaném systému jsou provedeny laboratorní testy propustnosti a rychlosti odezvy uživatelského rozhraní, které prověřují výkonnost a kvalitu systému. Na závěr jsou tyto testy vyhodnoceny a jsou zhodnoceny výhody, nevýhody a nedostatky implementace včetně návrhů na vylepšení.
This Master's Thesis deals with the analysis of technologies for modern web-based user interfaces, and with the design and implementation of a complex web system with focus on an ergonomic and robust graphical user interface. A set of comparison tests is performed on technologies for web-based user interfaces (Ajax, Adobe Flex, and Microsoft Silverlight); throughput, response time, processing and rendering time of each technology is tested. The web system is designed and implemented as an Ajax strategy game which utilizes the YUI JavaScript library on the client side. The server side comprises of a web server implemented in PHP which offers services to the client, and a message server implemented in C++ that facilitates communication with the client in real-time using HTTP long polling. Tests measuring throughput and response time of the user interface analyze the performance and quality of the implemented system. In the end the tests are analyzed, and the advantages, disadvantages, and flaws of the implementation are evaluated.
Klíčová slova:
Ajax; C++; informační systém; MySQL; PHP; RIA; YUI; Ajax; C++; information system; MySQL; PHP; RIA; YUI
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54202