Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně
Translated title:
Customer Satisfaction Analysis and Proposals for its Improvement
Authors:
Dydek, Michal ; Rumíšek,, Pavel (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Moje bakalářská práce pojednává o problematice měření a analýzy spokojenosti zákazníků ve společnosti Spedice-Future s.r.o., která je zaměřena na logistickou a dopravní podporu dalším společnostem. Práce vychází z dostupných teoretických východisek týkajících se zákazníka, metod měření jeho spokojenosti a provedených analýz, které představují klíčovou část mé práce. V praktické části je společnost analyzována a na základě dotazníkového průzkumu jsou v práci vyhodnoceny a zpracovány výsledky spokojenosti zákazníka. V závěru jsou dané návrhy na zdokonalení celkové úrovně spokojenosti zákazníka.
My thesis deals with the problems of measurement and analysis of customer satisfaction in the company-Future Forwarding Ltd., which is focused on logistical andtransportation support to other companies. The work is based on the available theoretical principles of customer satisfaction measurement methods and the analyzes carried out, which are a key part of my job. In the practical part of the company is first characterized and analyzed on the basis of a question naire are evaluated and processed the work of the results of customer satisfaction. The conclusion containssuggestions for improving the overall level of customer satisfaction.
Keywords:
analysis of the marketing environment; customer satisfaction; Marketing research; questionnaire; analýza marketingového prostředí; dotazník; Marketingový výzkum; spokojenost zákazníků
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/68048