Original title:
Vývoj videoher
Translated title:
Game Development Process
Authors:
Froehling, Kryštof ; Sedláček, Pavel (referee) ; Šedrlová, Magdalena (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Bakalářská práce se zabývá vývojem videoher a vším potřebným k vytvoření úspěšné videohry. První část práce rozlišuje všechny různé role vývojářského týmu a jejich souvislosti. Druhá část analyzuje časovou osu a cíle různých fází vývoje videohry a zároveň hodnotí pozitiva a negativa práce s vydavatelem. Brány v úvahu jsou také certifikační a hodnotící procesy. Třetí a poslední část nabízí pohled do zákulisí vývoje videoher prostřednictvím rozhovoru s herním vývojářem.
The Bachelor thesis focuses on the game development process and everything that is needed to create a successful video game. The first part of the thesis distinguishes all the various roles in a development team and provides context to them. The second part analyzes the timeline and goals for different stages of video game production, while also assessing the positives and negatives of working with a Publisher. Certification and rating processes are also considered. The third and final part offers a look behind the scenes of game development, through an interview with a game developer.
Keywords:
chyba; produkce; rozhovor; video hra; vydavatel; vývojový proces; vývojový tým; vývojář; bug; developer; development process; development team; interview; production; publisher; video game
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/82225