Název:
Analýza způsobu vedení trasy přes sesuvné území dálnice D1 ve SR
Překlad názvu:
Analysis of the way of the route through the sloping area of the D1 motorway in the SR
Autoři:
Horňáková, Lenka ; Horák, Vlastimil (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [slo][eng]
Výstavba diaľnic na Slovensku sa vzhľadom k hornatému reliéfu stretáva s radou geotechnických problémov. Jedným z týchto problémov sa zaoberá aj táto diplomová práca, v ktorej je trasa diaľnice vedená zosuvným územím. Cieľom práce je porovnať dva odlišné návrhy vedenia diaľnice D1 v časti úseku Hubová - Ivachnová. Teoretická čast sa zaoberá problematikou svahových pohybov v súvislosti s trasovaním líniových stavieb. V praktickej časti sú rozobrané návrhy konkrétnych riešení variantu vedenia trasy vysokým násypom a variantu s mostom. Oba varianty sú modelované v numerickom programe Plaxis. Následné porovnanie a vyhodnotenie variantov je vykonané s ohľadom na stupeň stability, deformácie, namáhanie konštrukcií a náklady na výstavbu.
The construction of motorways in Slovakia faces a series of geotechnical problems due to the mountainous relief. One of these problems is also discussed in this diploma thesis, where the motorway route is led through a landslide area. The aim of the thesis is to compare two different proposals of the D1 motorway in part of Hubova - Ivachnova section. The theoretical part deals with the issue of slope movements in connection with transport line constructions. In the practical part, the proposals for specific solutions of the high embankment route variant and variant with the bridge are discussed. Both variants are designed in the Plaxis numeric program. Subsequent comparison and evaluation of variants is performed in relation to the degree of stability, deformation, structural stress and construction costs.
Klíčová slova:
anchored pile wall; earth anchor; finite element method; high embankment; landslide; numerical model; slope stability
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/137511