Název:
Teorie jazykového deficitu B. Bernsteina a její význam pro pedagogiku
Překlad názvu:
Bernstein´s theory on language deficit and it´s significance in pedagogy
Autoři:
BLÁHOVÁ, Klára Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá teorií jazykového deficitu B. Bernsteina. Nejprve představuje sociálních determinanty vzdělávání pomocí definice tzv. jazykových kódů. V dalších kapitolách se věnuje tomu, jak uvedená zjištění ovlivňují proces vzdělávání a otázce zpřístupnění školního vzdělávání nižším sociálním vrstvám. Poslední kapitola mapuje kritiku této teorie vč. ověření platnosti v ČR.The thesis presents the Bernstein's Deficit Theory of Language. In the first part, it deals with the introduction of the social determinants of the education by defining so-called linguistic codes. The following chapters address the question on how the present findings affect the process of education and the question of making the school education available to lower social strata. The last chapter presents the critique of this theory including its validation in the Czech Republic.
Klíčová slova:
Basil Bernstein; integrační trendy ve vzdělávání; jazykové kódy; kompenzační vzdělávání; nerovnosti v příležitosti ve vzdělání; sociální stratifikace; teorie jazykového deficitu; Basil Bernstein; compensatory education; Deficit Theory of Language; inequalitites in educational opportunities; integration trends in education; linguistic codes; social stratification Citace: BLÁHOVÁ, Klára. Teorie jazykového deficitu B. Bernsteina a její význam pro pedagogiku. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/18805