Název:
Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.
Překlad názvu:
Cases addressing the situation of vulnerable children by teachers at elementary schools.
Autoři:
ŠVEHLOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývala případy řešení ohrožených dětí pedagogy na základních školách. Pedagogové základních škol mají důležitou úlohu při rozpoznání a následném řešení situací, kdy se dítě nachází v tíživé situaci. Cílem bylo zjistit, jaké jsou tíživé situace ohrožených dětí na základních školách a jakým způsobem je následně řeší pedagogové základních škol v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Pro výzkum byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu byly zformulovány hypotézy, týkající se pohledu pedagogů základních škol na tíživé situace dětí a způsobu řešení těchto situací v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Výzkum poskytl přehled o souboru nejdůležitějších faktorů ovlivňujících řešení případů ohrožených dětí v základních školách. Získané informace odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci školám a jejím zaměstnancům orientovat se v dané problematice. Praktickým výstupem bakalářské práce je leták určený pedagogům ZŠ, který může být jednoduchou a rychlou pomůckou pro jejich orientaci při řešení problému ohroženého dítěte.The issue regarding the cases of primary school children at risk was selected for the bachelor thesis. Teachers of the primary school have important role when dealing with cases of children at risk. The goal of the bachelor thesis was to help to see what the situation of the issue of children at risk is at primary schools. At the same time the goal was to notify how the primary school teachers subsequently deal with the situation of children at risk. The method of questioning ? a semi-structured interview ? was used for data gathering. On the basis of the research results, hypotheses from the point of view of primary school teachers relating to the difficult situation of children and the way of dealing with these situations if there is a suspicion of a child at risk were stated. This thesis stresses the important role of school for identifying and subsequent dealing with the cases of children at risk. Its results can be used to increase awareness of the issue in question. A leaflet intended for primary school teachers that can be a simple and quick help to understand what to do when dealing with the issue of a child at risk is the practical output of the bachelor thesis.
Klíčová slova:
DÍTĚ; PREVENCE; SYNDROM CAN; TÝRÁNÍ; UČITEL ZŠ; ZANEDBÁVÁNÍ; ZNEUŽÍVÁNÍ; ABUSE; CHILD; NEGLECT; PREVENTION; PRIMARY SCHOOL TEACHER; SYNDROME CAN Citace: ŠVEHLOVÁ, Petra. Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/22626