Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anthony Eden a Foreign Office v letech 1935-1938
Švehlová, Petra ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Valkoun, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Anthony Eden a Foreign Office v letech 1935-1938 se zabývá zahraniční politikou Anthonyho Edena v době, kdy zastával post ministra zahraničí Velké Británie v období před druhou světovou válkou. Analyzuje Edenovo působení v průběhu italsko-etiopské války, krize v Porýní, občanské války ve Španělsku a zkoumá, do jaké míry se Anthony Eden podílel na politice appeasementu. Zaměřuje se také na změny ve fungování Foreign Office v době, kdy se premiérem Velké Británie po Stanleym Baldwinovi stal Neville Chamberlain.
Smysluplné trávení volného času mládeže jako možná prevence společensky nevhodného chování.
ŠVEHLOVÁ BRYOLOVÁ, Petra
Tato práce se zabývá problematikou trávení volného času součastnou mládeží a jeho smysluplnosti v souvislosti s jeho možným preventivním působením před pácháním delikventního či dokonce až trestního chování.
Význam a možnosti pedagogické asistence při školní integraci dětí se zdravotním postižením.
ŠVEHLOVÁ, Petra
Diplomová práce se týká významu a možností asistenta pedagoga při školní integraci dětí se zdravotním postižením. Výzkum probíhal v okrese Český Krumlov. Zde je v současné době 20 základních škol (ZŠ) a 26 mateřských škol (MŠ). Z toho v osmi ZŠ a dvou MŠ jsou integrováni žáci se zdravotním postižením. Mé dvě hypotézy se zakládaly na tom, že právě asistenti pedagoga jsou ti, kteří jsou, podle mého názoru, nepostradatelnou součástí kolektivu pedagogických pracovníků zajišťujících úspěšnou a přínosnou integraci dítěte s postižením do běžného typu škol a školských zařízení a že ovlivňují proces integrace (hypotéza 1). Navíc se domnívám, že jsou zaměňovány dvě odlišné profesní skupiny, jakými jsou asistent pedagoga a osobní asistent, a odborníkům ani laické veřejnosti není vždy zcela jasný rozdíl mezi posláním těchto dvou asistentů (hypotéza 2). K získání informací k stanovené problematice byla využita metoda dotazování, forma dotazníku. Dotazník byl určený ředitelům a učitelům ZŠ a MŠ, ve kterých je integrován žák se zdravotním postižením, a dále rodičům dětí se zdravotním postižením, které jsou integrovány v běžné škole. Zpracovaná data byla znázorněna v grafech a tabulkách. Obě stanovené hypotézy byly potvrzeny. Ukázalo se, že dotazovaní vidí v asistentovi pedagoga nepostradatelný prvek, bez něhož by školní integrace nebyla úspěšná. Někteří to dokládají i minulými zkušenostmi, kdy při integraci nebyl k dispozici. Hypotéza, která přepokládala zaměňování kompetencí asistenta pedagoga a osobního asistenta byla taktéž jednoznačně potvrzena. Z výzkumu vyplynula zajímavá myšlenka na sjednocení obou asistencí do jedné, pod jeden rezort, kterou navrhovali sami někteří respondenti. Diplomovou prací bych chtěla přispět k řešení nejasností v kompetencích asistenta pedagoga a osobního asistenta a k podpoře významu asistenta pedagoga při školní integraci dětí se zdravotním postižením.
Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.
ŠVEHLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala případy řešení ohrožených dětí pedagogy na základních školách. Pedagogové základních škol mají důležitou úlohu při rozpoznání a následném řešení situací, kdy se dítě nachází v tíživé situaci. Cílem bylo zjistit, jaké jsou tíživé situace ohrožených dětí na základních školách a jakým způsobem je následně řeší pedagogové základních škol v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Pro výzkum byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu byly zformulovány hypotézy, týkající se pohledu pedagogů základních škol na tíživé situace dětí a způsobu řešení těchto situací v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Výzkum poskytl přehled o souboru nejdůležitějších faktorů ovlivňujících řešení případů ohrožených dětí v základních školách. Získané informace odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci školám a jejím zaměstnancům orientovat se v dané problematice. Praktickým výstupem bakalářské práce je leták určený pedagogům ZŠ, který může být jednoduchou a rychlou pomůckou pro jejich orientaci při řešení problému ohroženého dítěte.
Nabídka zájmových činností pro děti mladšího školního věku v málotřídních školách v okrese Český Krumlov
ŠVEHLOVÁ, Petra
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila porovnání nabídky zájmových činností v málotřídních školách s nabídkou v plně organizovaných školách. K získání informací jsme využila metodu dotazování. Techniky byly řízený rozhovor s ředitely základních škol a dotazník určený dětem.Předpokládala jsem hypotézu, že širší nabídka zájmových činností pro děti mladšího školního věku bude ve školách málotřídních. hypotéza nbyla potvrzena. je ale zajímavé, že ač je nabídka v málotřídních školách méně početná, je větší navštěvovanost těchto zájmových kroužků.

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠVEHLOVÁ, Pavla
1 Švehlová, Pavlína
5 Švehlová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.