Original title:
Návrh marketingové strategie vybrané společnosti vstupující na český trh
Translated title:
Marketing Strategy Proposal for a Company Entering the Czech Market
Authors:
Bedřich, Lukáš ; Rygl, Tomáš (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Táto diplomová práce se zaměřuje na marketingovou analýzu podniku Eltechklima s.r.o. Jejím cílem bylo navrhnout marketingovou strategii pro úspěšný vstup na český trh. Marketingová analýza byla provedena pomocí různých analýz interního a externího prostředí. V závěrečné části jsou formulované konkrétní kroky pro firmu Eltechklima s.r.o., které zlepší vstupní pozici firmy na český trh.
This diploma thesis focuses on the marketing analysis of company Eltechklima s.r.o. The main aim was to recommend a marketing strategy for successful entry into the Czech market. Marketing analysis was carried out by using models and analysis of the internal and external environment. In the last chapter are recommended specific steps for the company Eltechklima s.r.o., which will improve the company´s entry position in the Czech market.
Keywords:
Marketingová stratégie; marketingový mix; PEST analýza; Porterův model pěti sil; SWOT analýza; tržní segmentace; marketing mix; Marketing strategy; PEST analysis; Porter´s five forces analysis; SWOT analysis; target segmentation
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/195489