Original title:
Návrh zdokonalení vybraných prvků marketingového mixu
Translated title:
Proposal for selected marketing mix elements improvements
Authors:
Vinkler, Vojtěch ; Havíř, David (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato práce je zaměřena na analýzu současného komunikačního mixu společnosti Prograin ZIA, s.r.o. a následně na návrhy pro upravení, respektive zdokonalení komunikačního mixu. Teoretická část práce se zabývá marketingem, kvalitativním výzkumem, komunikačním mixem a marketingovou komunikací. Praktická část je věnována návrhům ke zdokonalení komunikačního mixu a jejich aplikaci. Firma Prograin Zia, s.r.o. se zabývá obchodní činností specializovanou na obchod s osivy sóji, lupiny a zemědělskými produkty.
This thesis focuses on the analysis of actual comunication mix state of Prograin Zia, s.r.o. and consequently on proposals for adjusting, better said improving the cominacation mix. The theoretical part deals with marketing, qualitative research, comunication mix, marketing communicationand business environment analysis. The practical part is about the design of an improved comunication mix and its application. Prograin ZIA, s.r.o. deals with trading activities specialized in the trade of soya, lupine and agricultural products.
Keywords:
Comunication mix; marketing; marketing comunication; marketing research; marketing strategy; Komunikační mix; marketing; marketingová komunikace; marketingová strategie; marketingový výzkum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/205990