Název:
Upcyklace a motivy vedoucí k uvědomělé spotřebě
Autoři:
Fričová, Dominika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá motivy, které vedou spotřebitele k uvědomělé spotřebě. Cílem práce je navrhnout komunikační kampaň, která podpoří koncept upcyklace u spotřebitele a zvýší povědomí o této problematice. Teoretická část přibližuje téma cirkulární ekonomiky, upcyklace a nakládání s odpadem. Praktická část zkoumá chování spotřebitelů a jejich motivaci v procesu upcyklace. Na základě výsledků kvantitativního a kvalitativního šetření je navržena marketingová komunikace, která má za cíl podpořit koncept udržitelné spotřeby a upcyklace u spotřebitele.The diploma thesis deals with motives that lead consumers to conscious consumption. The goal of the work is to design a communication campaign that will support the concept of upcycling among consumers and increase awareness of this issue. The theoretical part approaches the topic of circular economy, upcycling and waste management. The practical part examines the behavior of consumers and their motivation in the upcycling process. Based on the results of the quantitative and qualitative investigation, marketing communication is designed, which aims to support the concept of sustainable consumption and upcycling among consumers.
Klíčová slova:
circular economy; cirkulární ekonomika; conscious consumption; marketing communication; marketingová komunikace; upcycling; upcyklace; uvědomělá spotřeba