Název:
Metoda ACFS a její využití v různých kulturách
Překlad názvu:
The ACFS assessment approach and its use in different cultures
Autoři:
Šetková, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá metodou s názvem Dynamické testování kognitivních funkcí u dětí (ACFS) a možnostmi jejího využití v Česku a dalších kulturách. Teoretická část nejdříve krátce představí principy dynamického vyšetření, a pak se zaměřuje na metodu ACFS, průběh vyšetření a subškály, na kterých je dítě hodnoceno. Dále rozebírá možnosti využití ACFS jak pro diagnostické, tak pro výzkumné účely. V neposlední řadě pak poskytne náhled do několika výzkumů z různých kulturních prostředí provedených za pomoci ACFS. Součástí práce je i návrh výzkumu, který má za cíl ověřit validitu ACFS jako nástroje pro diagnostiku školní zralosti.This thesis deals with the assessment approach called the Application of Cognitive Functions Scale (ACFS) and the possibilities of its use in the Czech Republic and in other cultures. The theoretical part first briefly introduces the principles of dynamic testing, and then focuses on the ACFS assessment approach, the examination process and the subscales on which the child is evaluated. The thesis further analyses the possibilities of using ACFS for both diagnostic and research purposes. Last but not least, it will provide insight into several surveys from diverse cultural backgrounds made using ACFS. The thesis also includes a research proposal, which aims to verify the validity of ACFS as a tool for diagnosing school maturity.
Klíčová slova:
dynamické testování; kognitivní funkce; Metoda ACFS; předškolní období; cognitive functions; dynamic testing; preschool period; The ACFS assessment approach