Original title:
Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!"
Translated title:
Campaign of the company Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!"
Authors:
Jindrová, Eliška ; Hejlová, Denisa (advisor) ; Shavit, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!" se zabývá rozborem kampaně zaměřené na propagaci kohoutkové vody v restauracích. Cílem je představit komunikační aktivity a kreativní zpracování projektu a také ukázat na základě výzkumu vnímání kampaně očima restauratérů z vybraných pražských gastronomických podniků zapojených do projektu. Důraz je kladen především na popis marketingového a komunikačního mixu kampaně s použitím deskriptivní metody, zdůrazněny jsou však také souvislosti tématu propagace kohoutkové vody s ekologickou problematikou konzumace balených vod a problematikou související s pitnou vodou obecně. Nastíněna je i situace ohledně podávání kohoutkové vody v restauracích v zahraničí. Součástí práce je také obraz kampaně v českých médiích a závěrečné zhodnocení.This bachelor thesis Campaign of the company Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!" presents an analysis of a campaign focused on promotion of tap water supply in restaurants. The aim is to present communication activities and creative processing of the project and also to show the perception of the campaign from the point of view of the proprietors of Prague gastronomical enterprises participating in the project based on a survey. The emphasis is put mainly on description of the marketing and communication mix, performed by the descriptive method. Connection between the topic of tap water promotion and the consumption of bottled water and other ecological problems in relation to obtaining drinking water are also mentioned, as is the situation of the tap water usage in restaurants in foreign countries. Media coverage of the campaign is also included in the thesis, followed by a final evaluation.
Keywords:
bottled water; campaign; restaurants; tap water; Veolia Voda; Čerstvá kohoutková? Stačí říct!; balená voda; kampaň; kohoutková voda; restaurace; Veolia Voda; Čerstvá kohoutková? Stačí říct!
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/55081