Název:
Sebevzdělávání sester v IP po zrušení zákonné povinnosti jeho dokládání
Překlad názvu:
Self-education of nurses in IC after the abolition of the legal obligation to prove it
Autoři:
Funková, Anna ; Rambousková, Kateřina (vedoucí práce) ; Antalová, Natália (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá sebevzděláváním sester v intenzivní péči po ukončení zákonné povinnosti jeho dokládání. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda se sestry v intenzivní péči sebevzdělávají a zda vědí, kde si mohou vzdělávací akce vyhledávat. Diplomová práce sestává ze tří částí: teoretická, praktická a tvorba webové stránky. Teoretická část práce seznamuje s pojmem všeobecná sestra a studium, celoživotní vzdělávání, vzdělávání ve vybraných nemocnicích, vzdělávání ve vybraných zahraničních zemích a sesterské organizace, webové vzdělávací zdroje. Praktická část se skládá z kvantitativního výzkumného šetření, které probíhalo hlavně ve dvou velkých fakultních nemocnicích v Praze. Šetření probíhalo formou dotazníku, který jsem pro potřeby diplomové práce vytvořila. Cílem práce bylo zjistit, zda se všeobecné sestry v intenzivní péči aktivně sebevzdělávají a zda vědí, kde si mohou vzdělávací zdroje/akce samy dohledat. Výstupem diplomové práce je vznik webové stránky, kde proběhla snaha o sjednocení již dostupných webových stránek na jedno místo, které by mělo zajistit zjednodušené a cílené vyhledávání vzdělávacích akcí a zdrojů. Webová stránka vznikala za spolupráce s IT vývojářem. Klíčová slova: Sebevzdělávání sester v intenzivní péči; Intenzivní péče; Celoživotní vzdělávání; Kreditový systémThe thesis deals with the self-education of critical care nurses after the end of the legal obligation to document it. The aim of this thesis was to find out whether critical care nurses are self-educating and whether they know where to look for educational events. The thesis consists of three parts: theoretical, practical and creating a website. The theoretical part of the thesis introduces the concept of general nursing and learning, lifelong learning, education in selected hospitals, education in selected foreign countries and nursing organizations/web-based educational resources. The practical part consists of a quantitative research survey, which took place mainly in two large teaching hospitals in Prague. The investigation was conducted in the form of a questionnaire that I created for the needs of the diploma thesis. The aim of the thesis was to find out whether general nurses in intensive care are actively self-educating and whether they know where they can find educational resources/events themselves. The output of the thesis was the creation of a website where an effort was made to consolidate the websites already available into one place to provide a simplified and targeted search for educational events and resources. The website was created in collaboration with an IT developer. Key...