Název:
Volební kampaň Volodymyra Zelenskeho z roku 2019 jako odezva na požadavky ukrajinské společnosti
Překlad názvu:
Volodymyr Zelensky's election campaign from 2019 as a response to the demands of Ukrainian society
Autoři:
Shvets, Oleksii ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se věnuje volební kampani Volodymyra Zelenskeho, konkrétně otázce, zda byla značka Volodymyra Zelenskeho vytvořena během volební kampaně před prezidentskými volbami na Ukrajině v roce 2019. Pokud taková značka byla vytvořena, pak zda byl úspěch Volodymyra Zelenskeho ve volbách výsledkem pouze marketingových technik spojených s brandingem, nebo zda byla úspěšná značka kandidáta Zelenského nejen výsledkem kompetentního použití marketingových technik, ale také výsledkem reflexe požadavků veřejnosti na klíčové společensko-politické otázky. V teoretické kapitole se zabýváme teorií brandingu v politice a zdůrazňujeme hlavní charakteristiky, které by měla moderní politická značka mít. Ve druhé kapitole představujeme klíčové společensko-politické problémy, které znepokojovaly veřejnost v předvolebním období a přímo ovlivňovaly průběh kampaně. V další kapitole představíme několik klíčových faktorů a událostí, které nelze zařadit mezi problematické jevy, ale které rovněž pomohou pochopit důvody Zelenského volebního vítězství. V další kapitole se budeme zabývat volební kampaní Volodymyra Zelenského a odpovíme na otázku, zda byla vytvořena Zelenského politická značka. V poslední kapitole porovnáme volební rétoriku Zelenského a jeho týmu, abychom analyzovali, zda kampaň zohledňovala...This thesis examines the election campaign of Volodymyr Zelensky, specifically the question of whether Volodymyr Zelensky's brand was created during the election campaign before the presidential election in Ukraine in 2019. If such a brand was created, then whether Volodymyr Zelensky's success in the elections was the result of marketing techniques related to branding only, or whether candidate Zelensky's successful brand was not only the result of competent application of marketing techniques, but also the result of reflection of the public's requests on key socio-political issues. In the theoretical chapter we study the theory of branding in politics and highlight the main characteristics that a modern political brand should possess. In the second chapter, we present the key socio-political issues that worried the public in the period leading up to the elections and directly influenced the campaign. In the next chapter we will present several key factors and events that cannot be categorized as problematic phenomena, but which will also help to understand the reasons for Zelensky's electoral victory. In the next chapter we will examine Volodymyr Zelensky's election campaign and answer the question if Zelensky's political brand was created. In the last chapter we will compare the campaign rhetoric...
Klíčová slova:
politická značka; Ukrajina; volební kampaň; Volodymyr Zelenskyj; election campaign; poltical brand; Ukraine; Volodymyr Zelensky