Název: Koncepce, podpora a zkušenosti z výuky matematiky na ČVUT FBMI ve studijním programu Biomedicínská technika
Autoři: Hozman, Jiří ; Roubík, Karel ; Krupička, Radim ; Feuerstein, Eva
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Jazyk: cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: Příspěvek popisuje důvody, metody a výsledky nového systému výuky matematiky na ČVUT FBMI v rámci bakalářského studijního program Biomedicínská technika. Zavedení proběhlo v akademickém roce 2009/2010 a to z důvodu nízké motivace studentů pro stadium matematiky a vzhledem ke zhoršujícím se studijním výsledkům. Míra neúspěšnosti u zkoušek z matematiky klesla z původní úrovně 52 % v roce 2009 na 34 % v roce 2017 u matematiky 1. stupně. a poklesla z 21 % v roce 2009 na 14 % v roce 2017 u kurzů matematiky 2. úrovně. Metodika byla též implementována a testována na deseti vzdělávacích institucích v Řecku, Izraeli, Kosovu, Severní Makedonii a Uzbekistánu v rámci programu Erasmus+ zaměřeného na budování kapacit s názvem iTEM (Innovative Teaching Education in Mathematics).
Klíčová slova: biomedicínská technika; iTEM; problémově orientovaná výuka; příklady z reálného života; vizualizace matematických úloh; výuka matematiky
Zdrojový dokument: Proceedings of the Trendy v biomedicínském inženýrství 2023, ISBN 978-80-214-6173-4

Instituce: Vysoké učení technické v Brně (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/214380

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-536273


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoké učení technické v Brně
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2023-10-29, naposledy upraven 2023-11-12.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet