Název:
Vzpomínka na minulost jiné země: srovnávací studie o tom, jak mohou děti z třetí kultury rozšířit naše chápání německé kolektivní paměti
Překlad názvu:
Remembering another country's past: a comparative study into how Third Culture Kids can expand our understanding of German collective memory
Autoři:
González González, Mafalda Inés ; Testa, Alessandro (vedoucí práce) ; Kovtiak, Elisabeth (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This bachelor thesis investigated the topics of Third Culture Kids (TCK) and German collective memory. The primary goals of this study were to compare the narrative and discursive similarities and differences between TCK and their local peers (Non-TCK) when discussing German collective memory. A literature review outlined the concepts of TCK and collective memory, specially German collective memory. Through creative qualitative research methods, interviews with four Non-TCK and five TCK were conducted, in which they were asked to select five five photographs out of a set of 60 that represented for them German collective memory. After looking at the content that the participants picked as German collective memory, a thematic and discourse analysis revealed various narratives hidden in the interview. Although it is feasible to claim that all participants had a similar assessment of the responsibility Germans ought to have for their past, TCK expected further engagement of German citizens to be politically active. Discursively, because of the difficult topic of the research, the Non-TCK presented a tension that the TCK were able to better navigate.Tato bakalářská práce se zabývala tématy dětí třetí kultury (TCK) a německé kolektivní paměti. Hlavním cílem této studie bylo porovnat narativní a diskurzivní podobnosti a rozdíly mezi TCK a jejich místními vrstevníky (Non-TCK) při diskusi o německé kolektivní paměti. Přehled literatury nastínil koncepty TCK a kolektivní paměti, speciálně německé kolektivní paměti. Prostřednictvím kreativních kvalitativních výzkumných metod byly provedeny rozhovory se čtyřmi Non-TCK a pěti TCK, v nichž byli požádáni, aby ze souboru 60 fotografií vybrali pět, které pro ně představují německou kolektivní paměť. Po prozkoumání obsahů, které účastníci vybrali jako německou kolektivní paměť, odhalila tematická a diskurzivní analýza různé narativy skryté v rozhovoru. Ačkoli je možné tvrdit, že všichni účastníci měli podobné hodnocení odpovědnosti, kterou by Němci měli mít za svou minulost, TCK očekávala další zapojení německých občanů do politicky aktivní činnosti. Z diskurzivního hlediska představovaly Non-TCK vzhledem k obtížnému tématu výzkumu napětí, v němž se TCK dokázaly lépe orientovat.
Klíčová slova:
kolektivní paměť; Německo; Third Culture Kids; collective memory; Germany; Third Culture Kids