Název:
Zvládání stresu u studujících 2. ročníku bakalářského studia
Překlad názvu:
Stress management in second-year bachelor students
Autoři:
Podveská, Lucie ; High, Radka (vedoucí práce) ; Vozková, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá zvládáním stresu u studentů druhých ročníků vysokých škol. teoretické části je práce zaměřena na teoretické poznatky, tedy na definici stresu, jaké stresory ho způsobují, na stres na akademické půdě, tedy jaké stresory působí na studenty na vysokých školách a také na prevenci a samotné metody zvládání stresu. Praktická část je zaměřena na samotnou výzkumnou část, kterou jsem pojala pomocí polostrukturovaného rozhovoru a jeho následným zpracováním pomocí otevřeného kódování. Výzkumný vzorek tvořilo celkem e věku Samotný hlavní cíl je rozložen na několik dílčích oblastí a těmi jak studenti vnímají stres, studenti prožívají stres, jak stresující studenti vnímají studium, jaké metody používají pro vyrovnávání se se ak moc je studium pro studenty přehlcující. výzkumu vyplývá, že oslovené často používají metody, které naleznete odborné literatuře, ale často bez aniž by věděl , že se přímo jedná o doporučené metody na zvládání také definoval je stresující studium pro studenty se často odvíjí od oboru, který studují. A jako hlavní a největší stresor, který se u studentů vyskytuje je ten akademický. KLÍČOVÁ SLOVA ládání stresu, stresory, akademický stresThis bachelor thesis deals with stress management in second year university students. In the theoretical part, the thesis focuses on theoretical knowledge, i.e. the definition of stress, what stressors cause it, stress on campus, i.e. what stressors affect students in higher education, and also prevention and the actual methods of stress management. The practical part focuses on the actual research part, which I conceived using a semi-structured interview and its subsequent processing using open coding. The research sample consisted of a total of eight female students. The main objective itself is broken down into several sub-areas and these are how students perceive stress, when students experience stress, how stressful students perceive studying, what methods students use to cope with stress and how overwhelming studying is for students. Research shows that students often use methods found in the literature, but often without knowing that these are directly recommended methods for coping with stress. Students also defined stress as distress, but also eustress. How stressful studying is for students often depends on the discipline they are studying. And as the main and biggest stressor that occurs for students is the academic one. KEYWORDS Stress, stress managment methods, stressors, academical stress
Klíčová slova:
metody zvládání stresu; Stres; stres u studentů; stresory; Stress; stress in students; stress managment methods; stressors