Název:
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Překlad názvu:
Trends and Perceptions of the Effectiveness of Media Relations Tools in the Field of PR
Autoři:
Čalounová, Markéta ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá oblastí media relations (vztahů s novináři), které jsou součástí oboru PR. Jejím cílem je popsat současnou situaci v českém PR a zjistit, zda jsou tradiční nástroje media relations stále efektivní a jaké trendy z oblasti media relations čeští PR profesionálové používají. První část práce se zaměřuje na teoretické základy oblasti media relations. Stručně definuje základní pojmy a nástroje media relations a popisuje současnou situaci v českém PR, etické a legislativní hranice media relations i trendy a měření efektivity media relations. V rámci praktické části byl proveden výzkum zaměřený na trendy a efektivitu nástrojů media relations. K realizaci výzkumu byla použita kombinace kvalitativní a kvantitativní metody. Nejprve proběhly hloubkové rozhovory s PR profesionály z českých PR agentur. Následně bylo zrealizováno také dotazníkové šetření s píáristy pracujícími v PR agenturách nebo in-house PR odděleních firem. Výstupy z obou výzkumných metod byly analyzovány a výsledky byly následně interpretovány ve druhé části této práce. Z výzkumu vyplývá, že čeští PR profesionálové tradiční nástroje media relations, jako jsou tiskové zprávy, media listy či media pitching, stále používají a ačkoliv se jejich efektivita různí, obecně je považují za efektivní. Na základě výzkumu...This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective and what trends in the field of media relations are used by Czech PR professionals. The first part of the thesis focuses on the theory of media relations. It briefly defines the basic terms and media relations tools as well as describes the current situation in Czech PR, ethical and legislative boundaries of media relations or media relations trends and measuring the effectiveness of media relations. In the practical part, research was conducted on trends and effectiveness of media relations tools. A combination of qualitative and quantitative methods was used to conduct the research. First, in-depth interviews were arranged with PR professionals from Czech PR agencies. Afterwards, a questionnaire survey was carried out with respondents working in PR agencies or in-house PR departments of companies. The outcomes from both research methods were analysed and the results were interpreted in the second part of this thesis. The research shows that Czech PR professionals still use traditional media relations tools such as press releases, media lists or media pitching and although their...
Klíčová slova:
efektivita media relations; media relations; nástroje media relations; public relations; public relations v České republice; trendy v media relations; vztahy s médii; effectiveness of media relations; media relations; media relations tools; media relations trends; public relations; public relations in the Czech Republic