Název:
Hodnocení výsledků online okresního kola Zeměpisné olympiády 2020/21
Překlad názvu:
Evaluation of the results of the online district Geographic Olympiad 2020/21
Autoři:
Filipová, Diana ; Jelen, Jakub (vedoucí práce) ; Svobodová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou testů kategorie D (střední školy) okresního kola 23. ročníku Zeměpisné olympiády. V teoretické části je vymezen pojem nadání a nadaní. Zároveň jsou diskutovány různé přístupy k jejich definování. V následujících kapitolách je představena předmětová soutěž Zeměpisná olympiáda, její systém a struktura. Jsou prezentovány kritéria a procesy selekce, která umožňují vybraným soutěžícím reprezentovat Česko na mezinárodních geografických soutěžích. Následuje analýza průběhu soutěže za období pandemie covidu-19 a popis opatření, která byla přijata pro zajištění bezpečnosti a kontinuity soutěže. Hlubší pozornost je věnována hodnocení výsledků okresního kola 23. ročníku Zeměpisné olympiády a úspěšnosti soutěžících v jednotlivých částech soutěže. Konkrétně jsou hodnoceny části práce s atlasem, písemný test z geografických znalostí a praktická část. Otázky okresního kola byly analyzovány z hlediska počtu získaných bodů v jednotlivých úkolech a částech. Následně došlo ke statistickému zpracování a vyhodnocení příčin úspěšnosti v jednotlivých úlohách. V závěru práce jsou prezentovány výsledky hodnocení a analýzy. Jsou diskutovány silné a slabé stránky soutěžících ve specifických částech soutěže a identifikovány faktory, které přispívají k jejich úspěchu nebo neúspěchu. Kromě...The thesis deals with the analysis of tests of category D (secondary schools) of the district round of the 23rd year of the Geography Olympiad. In the theoretical part the concept of gifted children. At the same time, different approaches to their definition are discussed. In the following chapters, the Geography Olympiad subject competition, its system and structure are introduced. The criteria and selection processes that enable selected competitors to represent the Czechia at international geography competitions are presented. This is followed by an analysis of the course of the competition during the period of the covid-19 pandemic and a description of the measures taken to ensure the security and continuity of the competition. A deeper attention is paid to the evaluation of the results of the district round of the 23rd year of the Geography Olympiad and the success of the competitors in the individual parts of the competition. Specifically, the parts of work with an atlas, the written test of geographical knowledge and the practical part are evaluated. The questions of the district round were analysed in terms of the number of points obtained in each task and part. Subsequently, statistical processing and evaluation of the reasons for success in each task were carried out. At the end of the...
Klíčová slova:
nadaní žáci; soutěže; Zeměpisná olympiáda; Česko; competition; Czechia; Geographic Olympiad; gifted students