Název:
4D Rubikova kostka: reprezentace a řešení metodami umělé inteligence
Překlad názvu:
Artifical intelligence to represent and solve 4D Rubic cube
Autoři:
Pech, Vilém ; Vomlelová, Marta (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této práce je zobecnit řešič Rubikovy kostky Michaela Herdyho pomocí evolučních strategií pro čtyřrozměrnou Rubikovu kostku. Dále práce studuje jeho vlast- nosti, snaží se ho vylepšit a porovnává výsledky s poznatky El-Souraniho a Borschbacha. Vysvětluje také zvolený způsob zobrazení čtyřrozměrného objektu do 3D a lehce nazna- čuje intuici pro snazší pochopení a představu. Součástí práce je také grafické prostředí, ve kterém lze vše názorně demonstrovat. 1The main goal of this thesis is to generalize Micheal Herdy's algorithm for solving Ru- bik's cube using evolutionary strategies for a 4D Rubik's cube. The thesis then studies its characteristics, attempts to improve it, and compares the results with the findings of El- Sourani and Borschbach. The thesis explains the chosen projection of a four-dimensional object into 3D, and slightly suggests the intuition for a better understanding and idea. This work also includes a graphic environment in which everything can be demonstrated visually. 1
Klíčová slova:
umělá inteligence|4D rubikova kostka|genetické algoritmy; 4D rubic cube|artificial inteligence|genetic algorithm