Název:
Motivace a bariéry dospělých studentů ve vzdělávání na vysoké škole.
Překlad názvu:
Motivation and barriers of adult students in education at university.
Autoři:
Bakalíková, Gabriela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá motivací a bariérami dospělých studentů ve vzdělávání na vysoké škole. Práce řeší problematiku motivace a bariér u vybraných ekonomicky aktivních studentů ve vzdělávání na vysoké škole. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce popisuje základní pojmy, které se vztahují k tématu diplomové práce- motivace, motivace k učení, celoživotní učení, vzdělávání dospělých, vzdělávání na vysokých školách, bariéry ve vzdělávání a další. Cílem práce je zjistit a popsat co motivovalo a nadále motivuje vybrané ekonomicky aktivní dospělé jedince ke vzdělávání na vysoké škole, identifikovat bariéry, které v tomto vzdělávání pociťují a zjistit, jak se s těmito bariérami vypořádávají. Práce zjišťuje, analyzuje a popisuje motivaci a překážky vybraných dospělých studentů ve vzdělávání na vybrané vysoké škole. V rámci empirické části práce jsou, na základě cíle práce, stanoveny výzkumné otázky, na které se následně pomocí šetření hledají odpovědi. Empirická část obsahuje popis metodiky, interpretaci získaných dat, shrnutí výsledků a výstupy šetření. Celý výzkum se opírá o kvalitativní metodologii, konkrétně o výzkumný design zakotvené teorie. Data jsou v rámci výzkumu získávána prostřednictvím kvalitativní metody sběru dat- pomocí polostrukturovaných rozhovorů s...The diploma thesis deals with the motivation and barriers in education of adult students at a college. The issue of motivation and barriers of selected economically active students in higher education is discussed. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part describes the basic concepts related to the topic of the diploma thesis - motivation, motivation to learn, lifelong learning, adult education, higher education, barriers in education and more. The aim of the thesis is to find out and describe what motivated and continues to motivate selected economically active adults to study at a college, to identify the barriers they feel in this education and to find out how they deal with these barriers. The thesis identifies, analyzes and describes the motivation and barriers of selected adult students in education at a selected college. As part of the empirical part of the thesis, based on its aim, research questions are set, to which answers are subsequently sought through investigation. The empirical part contains a description of the methodology, interpretation of the collected data, a summary of the results and the outputs of the investigation. The entire research is based on qualitative methodology, specifically on the grounded theory research design. As part...
Klíčová slova:
bariéry ve vzdělávání; celoživotní učení; motivace k učení; Vzdělávání dospělých; Adult education; barriers in education; lifelong learning; motivation to learn