Název:
Fenomén cesty v umělecké tvorbě a v pedagogickém díle
Překlad názvu:
The Phenomenon of the Journey in Artistic Areation and in the Pedagogical Work
Autoři:
Novotná, Karolína ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání aspektů a vizí cesty a jejich významu, a to jak v konkrétní, tak i metaforické rovině. V jednom pohledu je cesta interpretována jako spojnice mezi specifickými body, zatímco v jiném jako nástroj k dosažení určitého cíle. V takovém kontextu se cesta stává integrální součástí procesu směřujícího k dosažení určitého cíle, kterým může být cokoli od dosažení konkrétní destinace po naplnění životního snu nebo mise. je interakce mezi cestou a cílem klíčová. Výtvarnou složkou práce je osobní deník, jenž obsahuje fragmenty ze různých cest, zachycené ými . Deník je obohacen o kresby a texty, které reflektují autentické zážitky z cestování. Tento deník, stejně jako téma "Fenoménu cesty", se stal inspiračním zdrojem pro didaktické projekty, které se zaměřují na zkoumání konceptu cesty, ať už ve výtvarném nebo pedagogickém kontextu. Cílem této diplomové práce je prozkoumat různé aspekty a perspektivy cesty, jak v konkrétní, tak i v metaforické rovině, a přetvořit je do didaktických projektů KLÍČOVÁ SLOVA Bod, cesta, cíl, labyrint, fragment, umění, výtvarná didaktikaThis thesis is focused on exploring aspects and visions of the journey and their meaning, both in concrete and metaphorical terms. In one perspective, the path is interpreted as a link between specific points, while in the other as a tool to reach a specific goal. In such a context, the journey becomes an integral part of the process towards achieving a particular goal, which can be anything from reaching a specific destination to fulfilling a life dream or mission. In this context, the interaction between the journey and the destination is crucial. The artistic component of the work is a personal diary, which contains fragments from various journeys, captured in watercolour. The diary is enriched with drawings and texts that reflect authentic travel experiences. This diary, as well as the theme of "The Phenomenon of Travel", has become an inspirational source for didactic projects that explore the concept of travel, whether in an artistic or pedagogical context. The aim of this thesis is to explore the different aspects and perspectives of the journey, both on a concrete and metaphorical level, and to translate them into didactic projects. KEYWORDS Point, path, goal, labyrinth, fragment, art, art didactics
Klíčová slova:
Bod; cesta; cíl; fragment; labyrint; pedagogika; umění; art; fragment; goal; labyrinth; path; pedagogy; Point