Název:
Porovnání vybraných edukačních forem
Překlad názvu:
Comparison of selected educational platforms
Autoři:
Kubíčková, Karolina ; Svobodová, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Rigorózní práce je rozšířením stejnojmenné diplomové práce a zabývá se porovnáním vybraných edukačních platforem. Jejím cílem je analyzovat vybrané online platformy a jejich funkce s ohledem na možnost zařazení moderních výukových metod při vzdělávání dospělých. Teoretická část je zpracována na základě dohledané odborné literatury a dalších dostupných zdrojů a vymezuje pojmy související s problematikou, kterými jsou andragogika, metody vzdělávání dospělých a online vzdělávání. Představuje také aktuální trendy a cíle směřování vzdělávání v České republice a Evropské unii. Závěrem teoretické části je shrnutí důležitých teoretických východisek, z nichž dále čerpá výzkumná část práce. Z hlediska potřeby detailního zkoumání vybraných platforem byla zvolena kvalitativní strategie výzkumu a metoda obsahové analýzy. Doplňkově byla zvolena metoda rozhovorů. Zkoumanými online vzdělávacími platformami byly Knowspread, Thinkific, Miro a BigBlueButton. Pro potřeby rigorózní práce byly v rámci analýzy charakterizovány a představeny jejich funkce pro vytváření kurzu. Interpretace dat zprostředkovává přehlednou tabulku, z níž je patrné, že všechny výše zmíněné platformy obsahují funkce možnost nahrání souboru, vložení URL na externí multimédia / webovou stránku a funkci stáhnout vložený soubor. Další...The rigorous thesis is an extension of the diploma thesis of the same name and deals with the comparison of selected educational platforms. Its aim is to analyze the selected online platforms and their functions with regard to the possibility of incorporating modern teaching methods in adult education. The theoretical part is based on the literature search and other available sources and defines the concepts related to the issue, which are andragogy, adult education methods and online education. It also presents current trends and goals of education in the Czech Republic and the European Union. The theoretical part concludes with a summary of the important theoretical background from which the research part of the thesis draws. In view of the need for a detailed examination of the selected platforms, a qualitative research strategy and a content analysis method were chosen. An interview method was additionally chosen. The online learning platforms explored were Knowspread, Thinkific, Miro and BigBlueButton. For the purpose of the rigorous analysis, their course design features were characterized and presented. The interpretation of the data conveys a summary table which shows that all of the above mentioned platforms include the functionality to upload a file, embed a URL to an external...
Klíčová slova:
Andragogika; BigBlueButton; didaktika; Knowspread; Miro; moderní metody vzdělávání dospělých; online platformy; online vzdělávání; Thinkific; Andragogy; BigBlueButton; didactics; Knowspread; Miro; modern methods of adult education; online education; online platforms; Thinkific