Original title:
Vizuální identita vybraného fotbalového klubu na sociálních sítích
Translated title:
Visual identity of the football club on social sites
Authors:
Mysliveček, Václav ; Opelík, Daniel (advisor) ; Vlk, Aleš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Vizuální identita vybraného fotbalového klubu na sociálních sítích Cíle: Hlavním cílem práce je vytvoření konceptu vizuální identity na sociálních sítích týmu FK Teplice. Dalším cílem je detailní rozbor prvků, z nichž se vizuální identity na sociálních sítích skládají. Třetím cílem je provedení rešerše vizuálních identit vybraných fotbalových klubů na sociálních sítích. Poslední cíl reprezentuje kontinuální pozorování vizuálního obsahu sdíleného týmem FK Teplice. Metody: V práci jsou použity metody kvalitativního výzkumu. Nejprve je použita metoda standardizovaného pozorování aplikovaná na sociální sítě týmu FK Teplice. Poté následuje kvalitativní dotazování, ve kterém respondenti prostřednictvím otevřených a uzavřených otázek hodnotí vizuální identitu týmu FK Teplice. Výsledky: Z výsledků je zřejmé, že největšími problémy vizuální identity týmu FK Teplice na sociálních sítích jsou nedostatečná hierarchizace grafických prvků, typografie, práce s volným prostorem, přílišná monotónnost grafických šablon a nedodržování doporučovaných formátů pro kanály příspěvků. Klíčová slova: Grafický design, digitální obsah, sociální sítě, český fotbal, koncept vizuální identity1 Abstract Title: Visual identity of the football club on social sites Objectives: The main objective of the thesis is to create a concept of visual identity on social media for the team FK Teplice. Another objective is a detailed analysis of the elements that make up the visual identity on social networks. The third objective is to conduct research of visual identities of selected football clubs on social networks. The last objective represents a continuous observation of the visual content shared by the FK Teplice team. Methods: Qualitative research methods are used in this thesis. First, the method of standardized observation is applied to the social networks of the FK Teplice team. This is followed by a qualitative survey in which respondents evaluate the visual identity of the FK Teplice team through open-ended and closed-ended questions. Results: According to the results, the biggest problems of the visual identity of the FK Teplice team on social media are the lack of hierarchy of graphic elements, typography, working with negative space, too monotonous graphic templates and not following the recommended formats for the posts. Keywords: Graphic design, digital content, social sites, czech football, visual identity concept
Keywords:
czech football; digital content; graphic design; social sites; visual identity concept; digitální obsah; Grafický design; koncept vizuální identity; sociální sítě; český fotbal
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/183826