Original title:
Vývoj marketingové komunikace second handů na českém trhu
Translated title:
Marketing Communication Development on the Czech Second Hand Fashion Market
Authors:
Ševčíková, Karolína ; Ježková, Tereza (advisor) ; Konrádová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je prozkoumání secondhandového trhu v České republice z dosud nepřijaté perspektivy marketingové komunikace. V teoretické části práce je vymezen význam secondhandové módy z různorodých pohledů, které byly použity pro sestavení hloubkových rozhovorů s osobami pověřenými komunikací v českých second handech. Dále se teoretická část zabývá platnostmi, které platí pro marketing značek a poukazuje na limity aplikace těchto zaběhlých postupů na secondhandový trh. Provedené rozhovory byly vyhodnoceny pomocí zakotvené teorie a naznačují aktuální překážky i příležitosti, které marketingová komunikace second handů v českém prostředí má.The aim of this bachelor's thesis is to examine the second-hand fashion market in the Czech Republic from the perspective of marketing communication, which has not yet been used for this topic. In the theoretical part of the thesis, the meaning of secondhand fashion is defined from various perspectives, which were used to compile in-depth interviews with people who are in charge of communication in the Czech second-hand shops. Furthermore, the theoretical part deals with the validity that applies to the marketing of brands and points out the limits of the application of these well-established procedures to the second-hand market. The interviews were evaluated using grounded theory and point out current obstacles and opportunities of marketing communication of second-hand fashion shops in the Czech environment.
Keywords:
Czech Market; Fashion; Fashion Industry; Fashion Trends; Grounded theory; In-Depth Interview; Marketing; Qualitative Research; Second Hand; Sustainability; hloubkový rozhovor; kvalitativní výzkum; marketing; móda; módní průmysl; módní trendy; second hand; udržitelnost; zakotvená teorie; český trh
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/182432