Název:
Strategie pro expanzi e-shopu do DACH regionu se zaměřením na SEO
Překlad názvu:
Strategy for e-shop expansion into the DACH region with a focus on SEO
Autoři:
Raymanová, Lenka ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce přináší detailní analýzu potenciálu trhů jednotlivých zemí DACH regionu - Rakouska, Německa a Švýcarska v kontextu expanze elektronických obchodů do těchto zemí. Konkrétně se zaměřuje na expanzi českého e-shopu KLENOTA, který se zaměřuje na prodej ručně vyráběných šperků ze zlata. V rámci práce jsou identifikovány klíčové faktory pro úspěšné působení firmy na německy mluvících trzích. Je popsán teoretický rámec pro tvorbu strategie expanze na zahraniční trhy a jsou vysvětleny základní pojmy týkající se e-commerce a expanze do zahraničí. Praktická část práce obsahuje analýzy jednotlivých trhů DACH regionu. Jsou provedeny PESTLE, SWOT a konkurenční analýzy, dále analýza klíčových slov a content gap analýza. Autorka se v rámci analýz soustředí na šperkařský průmysl. Na základě těchto analýz jsou pak navrženy konkrétní strategické kroky pro expanzi a posílení pozice firmy na těchto trzích. Hlavní přínos této práce je v uceleném pohledu na faktory, které ovlivňují expanzi e-shopů na území DACH regionu a pomáhá tak elektronickým obchodům při plánování expanze na toto území. Práce také nabízí ucelený vhled do důležitého oboru optimalizace pro vyhledávače a může sloužit jako inspirace pro další podobné práce.This Master's thesis presents a detailed analysis of the market potential of the individual countries of the DACH region - Austria, Germany and Switzerland - in the context of expanding e-commerce into these countries. Specifically, it focuses on the expansion of the Czech e-shop KLENOTA, which focuses on the sale of handmade gold jewellery. The paper identifies the key factors for the company's successful operation in German-speaking markets. The theoretical framework for developing a strategy for expansion into foreign markets is described and the basic concepts related to e-commerce and expansion abroad are explained. The practical part of the thesis contains analyses of the individual markets in the DACH region. PESTLE, SWOT and competitive analyses are carried out, as well as keyword and content gap analyses. The author focuses on the jewellery industry. On the basis of these analyses, specific strategic steps are proposed for the expansion and strengthening of the company's position in these markets. The main contribution of this thesis is a comprehensive view of the factors influencing the expansion of e-commerce stores in the DACH region, thus helping e-commerce stores to plan their expansion in this area. The work also provides a comprehensive insight into the important area of search...
Klíčová slova:
analýza klíčových slov; analýza trhu; E-commerce; expanze do DACH regionu; komunikační strategie; PESTLE; SEO; SWOT; communication strategy; DACH expansion; E-commerce; keyword analysis; market analysis; PESTLE; SEO; SWOT