Original title:
3D Simulátor šermu s mečem založený na fyzice
Translated title:
3D Physics driven swordfighting simulator
Authors:
Hroník, Jakub ; Černý, Vojtěch (advisor) ; Ježek, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Boj nablízko s chladnou zbraní najdeme v mnoha videohrách, zřídka se však pokouší o realistickou simulaci, jež by hráči dala svobodu blížící se té, již manipulace s chladnou zbraní umožňuje v reálném světě. Velkou výzvou je návrh schématu ovládání pro klasické počítačové periferie. Ještě méně prozkoumanou oblastí je pak zapojení zbraně do fyzikální simulace herního světa. Práce implementuje simulátor šermu s jedenapůlručním mečem v enginu Unity, v němž figuruje meč jako plně fyzikálně simulovaný objekt. Rovněž předkládá schéma ovládání pro klávesnici a myš umožňující hráči jemnou kontrolu nad pohybem zbraně. Pro testo- vání hratelnosti implementuje jednoduchého AI protivníka. Implementace je vytvořena s použitím dobrých programátorských praktik a může komukoliv posloužit jako základ pro akční hru s pokročilým bojovým systémem. 1Combat with a cold weapon can be seen in many video games, but rarely does it attempt a realistic simulation that would provide the player with freedom nearing what cold weapon manipulation allows in the real world. Big challenge is designing a control scheme for classic computer peripherals. An even less explored area is the integration of the weapon into the physics simulation of the game world. This work implements a longsword fencing simulator in the Unity game engine, fea- turing the sword as a fully physically simulated object. It also presents a control scheme for keyboard and mouse providing the player with fine control over the movement of the weapon. It also implements a simple AI enemy for testing purposes. The implementation is created using good programming practices and can be used as a basis for an action game with an advanced combat system. 1
Keywords:
swordfighting|game physics|computer game|Unity engine; šerm|herní fyzika|počítačová hra|herní engine Unity
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/183091