Original title:
Návrh zdokonalení marketingového mixu ve výrobním podniku
Translated title:
Proposal for Marketing Mix Improvement in a Manufacturing Company
Authors:
Procházka, Filip ; Machala, Jan (referee) ; Havíř, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá návrhem na zdokonalení marketingového mixu divize logistických a manipulačních prostředků společnosti Massag, a.s. působící na trhu B2B. V teoretické části jsou popsány základní marketingové pojmy a zvolené nástroje. V analytické části jsou popsané analýzy aplikovány na prostředí podniku a na základě zjištěných výsledků vytvořeny návrhy na zdokonalení marketingového mixu.
The bachelor thesis focuses on proposal for improvement of the marketing mix of division Logistic equipment,which is part of company Massag, a.s. operating in B2B market. Theoretical part explains basic conceps and tools of marketing. In the analytical part are described analysis performed on the company and the current situation of marketing mix. Based on the results of previous parts the final part contains proposal for improving the marketing mix.
Keywords:
7 S analysis; B2B market; marketing; marketing mix; Porter's five forces analysis; STEP analysis; SWOT analysis; 7 S analýza; B2B trh; marketing; marketingový mix; Porterova analýza pěti sil; STEP analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/213585