Název:
Millerův cyklus v nestacionárních režimech
Překlad názvu:
Miller cycle in nonstationary modes
Autoři:
Švanigová, Lenka ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se věnuje posouzení vlivu parametrů přestavení vačkových hřídelů, regulace hodnoty součinitele přebytku vzduchu lambda, dodávky paliva a předstihu zážehu na průběh točivého momentu motoru a odezvu turbodmychadla při nestacionárním ději akcelerace zatíženého motoru. Model zkoumaného zážehového motoru VW 1.5 TSI EVO 110 kW s Millerovým cyklem byl vytvořen v programu GT-Suite a následně byl použit pro simulaci přechodového režimu akcelerace zatíženého motoru a vyhodnocení vlivu zmíněných parametrů. Pro simulovaný režim byl dále porovnán vliv způsobu regulace turbodmychadla pomocí obtokového ventilu a pomocí variabilní geometrie lopatek turbíny.
This diploma thesis deals with the assessment of the influence of valve timing, regulation of the lambda coefficient, fuel delivery and ignition advance on the course of the engine torque and the response of the turbocharger during a transient acceleration event of a loaded engine. The model of the investigated VW 1.5 TSI EVO 110 kW gasoline engine with the Miller cycle was created in the GT-Suite program and was used to simulate the transient acceleration event of the loaded engine and evaluate the influence of the mentioned parameters. For the simulated transient, the influence of the turbocharger regulation method was compared, using the wastegate and the variable nozzle turbine.
Klíčová slova:
akcelerace motoru; dodávka paliva; lambda; Millerův cyklus; Nestacionární režim; předstih zážehu; časování ventilů; advanced ignition; fuel delivery; lambda; Miller cycle; motor acceleration; Transient mode; valve timing
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/213359