Original title:
Publikace informačního modelu budovy (BIM) v herním prostředí Unreal Engine
Translated title:
Publication of a building information model (BIM) in the Unreal Engine game environment
Authors:
Szopa, Jan ; Kuruc, Michal (referee) ; Volařík, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou realistické scény v herním prostředí Unreal Engine 5.1. Teoretická část se zaměřuje na technologii laserového skenování, informační modelování a jeho implementaci v české legislativě. Praktická část obsahuje popis postupu tvorby 3D modelu v programu Revit na podkladě mračna bodů získaného laserovým skenováním, převedením dat do Unreal Engine 5.1 a následnou tvorbou scény v daném programu. Výstupem je 3D model objektu a video výsledné scény.
This bachelors theses deals with the creation of realistic scene in game engine Unreal Engine 5.1. Theoretical part focuses on the technology of laser scanning, building information modeling and its implementation in Czech legislation. Practical part contains description of process of 3D modeling in Revit on the base of a point cloud acquired by laser scanning, its transfer to Unreal Engine 5.1 and following creation of scene in said programme. The output is 3D model of the object and a video of the final scene.
Keywords:
BIM; point cloud; Revit; Unreal Engine; BIM; mračno bodů; Revit; Unreal Engine
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/212932