Original title:
Marketingový mix hotelu
Translated title:
Marketing Mix of a the hotel
Authors:
Vychodilová, Iveta ; Schüller, David (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce je zaměřena na marketingový mix hotelu Valáškův Grunt. Práce je rozdělena do tří částí, na teoretickou, analytickou a návrhovou. Teoretická část obsahuje definice základních pojmů marketingu a marketingového mixu. Analytická část je zaměřena na představení podniku, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí a analýzu současného marketingového mixu. Poslední část diplomové práce představuje případné návrhy na zlepšení marketingového mixu podniku.
This thesis focuses on the marketing mix of the Valáškův Grunt hotel. The thesis is divided into three parts, theoretical, analytical and propositional. The theoretical part contains definitions of basic concepts of marketing and marketing mix. The analytical part focuses on the introduction of the company, analysis of the external and internal environment and analysis of the current marketing mix. The last part of the thesis presents possible suggestions for improving the marketing mix of the company.
Keywords:
hotel; marketing mix; price; product; promotion; SWOT analysis; cena; hotel; marketingový mix; produkt; propagace; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/212042