Název:
Převodová ústrojí osobních automobilů s hybridním pohonem
Překlad názvu:
Transmissions of Passenger Cars with Hybrid Drive
Autoři:
Vaňourek, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá převodovými ústrojími osobních automobilů s hybridním pohonem. Hlavním důvodem k výběru tohoto tématu byla jeho aktuálnost. S čím dál přísnějšími emisními normami vstupují do popředí hybridní automobily. První část práce se zabývá rozdělením hybridních pohonů do jednotlivých kategorií dle zvolených kritérií. K jednotlivým kategoriím je následně uveden příklad konkrétního řešení a je popsána jeho konstrukce, funkcionalita a jeho výhody a nevýhody oproti automobilům se spalovacím motorem. V následujících kapitolách jsou podrobněji popsány komplexnější hybridní systémy v souvislosti s konstrukcí a funkcionalitou. Závěr je věnován zhodnocení zmíněných hybridních systémů a nastínění jejich potenciálního využití do budoucna.
This thesis deals with transmission systems of passenger cars with a hybrid drive. The main reason for choosing this topic was its topicality. With increasingly strict emission standards, hybrid cars are coming to the fore. The first part of the thesis deals with the division of hybrid drives into individual categories according to the selected criteria. An example of a specific solution is then given for the individual categories and its construction, functionality and its advantages and disadvantages compared to cars with an internal combustion engine are described. In the following chapters, more complex hybrid systems are described in more detail in connection with construction and functionality. The conclusion is dedicated to evaluating the mentioned hybrid systems and outlining their potential use in the future.
Klíčová slova:
akumulátor; CVT; e-CVT; full hybrid; generátor; Hybrid; kombinovaný hybrid; micro hybrid; mild hybrid; motorgenerátor; paralelní hybrid; převodovka; spalovací motor; spojka; sériový hybrid; accumulator; clutch; combined hybrid; combustion engine; CVT; e-CVT; full hybrid; generator; Hybrid; micro hybrid; mild hybrid; motor generator; parallel hybrid; series hybrid; transmission
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/211636