Název:
Tvorba terénu v programu Revit
Překlad názvu:
Terrain creation in the Revit program
Autoři:
Meluzín, Tomáš ; Volařík, Tomáš (oponent) ; Berková, Alena (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou digitálního modelu terénu v softwaru AutoDesk Revit. Zkoumá tři možnosti tvoření digitálního modelu terénu, které Revit nabízí. Modelace terénu na základě vrstevnic, zadávání výškových bodů přímo v Revitu a modelace na základě importu textového souboru se souřadnicemi. Vstupní data k první zmíněné možnosti, vrstevnice, byly vytvořeny v programu AtlasDMT. Tento postup je v bakalářské práci také popsán. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá problematikou digitálního modelu terénu a s tím souvisejícími možnostmi sběru dat. Druhá část pak popisuje podrobný postup při tvoření digitálního modelu v Revitu. Výstupem této práce je digitální model terénu okolí zájmového objektu a situační výkres tohoto území.
This bachelor´s thesis deals with the creation of a digital terrain model in AutoDesk Revit software. It explores the three options for creating a digital terrain model offered by Revit. Terrain modeling based on contour lines, inputting elevation points directly in Revit, and modeling based on an imported text file with coordinates. The input data for the first mentioned option, contour lines, was created in AtlasDMT software. This process is also described in the thesis. The thesis is devided into two parts. The first part focuses on Digital terrain model issues and related data collection methods, and the second part provides a detailed procedure for creating a digital model in Revit. The outcome of this thesis is a digital terrain model of the surrounding area of the object of interest and a site plan of this area.
Klíčová slova:
AtlasDMT; AutoDesk; Digitální model terénu; DMT; Revit; AtlasDMT; AutoDesk; Digital terrain modeling; DTM; Revit
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/211458