Original title:
Výběr a implementace analytického nástroje pro elektronický obchod
Translated title:
Selection and Implementation of Analytical Tool for E-commerce Website
Authors:
Coufal, Daniel ; Koch, Miloš (referee) ; Luhan, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zaměřuje na výběr a implementaci analytického nástroje za účelem měření konkrétních událostí dle vytvořeného návrhu nové analytické strategie, uskutečněnou v rámci vybraného elektronického obchodu. Teoretická část představuje principy a jednotlivé pojmy, které jsou základním stavebním kamenem v dalších částech práce. Analytická část představuje zhodnocení současného stavu, návrh nové analytické strategie a nástroje potřebné k její implementaci. Návrhová část popisuje implementaci této strategie.
The bachelor thesis focuses on the selection and implementation of an analytical tool for the purpose of measuring specific events according to the new analytical strategy implemented within a specific e-commerce website. The theoretical part introduces the principles and individual concepts that are the building blocks in the other parts of the thesis. The analytical part presents an evaluation of the current state, the proposal of a new analytical strategy and the tools needed for its implementation. The practical part describes the implementation of this strategy.
Keywords:
dataLayer; ecommerce; Google Analytics 4; Google Tag Manager; implementation; measurement events; web analytics; datová vrstva; elektronický obchod; Google Analytics 4; Google Tag Manager; implementace; události měření; webová analytika
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/211346