Original title:
Akční herní demo v Unity
Translated title:
Action Game Demo in Unity
Authors:
Petr, Radek ; Kapinus, Michal (referee) ; Matýšek, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Tato práce se zaměřuje na vývoj her a návrh herních mechanik, které umožňují hráčům interakci s prostředím, překonávání překážek a postup ve hře. Herní engine Unity spolu s jeho fyzikou a řešením umělé inteligence byl využit k vytvoření sady nástrojů, kterou hráč postupně poznává a učí se použít. Cílem je vyzvat hráče k řešení hádenek, či k boji s nepřáteli, vyžadujícími rychlou akci i kreativní řešení problémů. Tato práce poskytuje náhled do složitého procesu vývoje her a technických výzev spojených s tvorbou poutavých herních mechanik, které udržují hráče angažované a ponořené do herního světa.
This thesis focuses on game development and the design of game mechanics that allow players to interact dynamically with the environment, overcome obstacles, and progress in the game. The Unity game engine, along with its physics and artificial intelligence solutions, was utilized to create a set of tools for the player to gradually learn to use. The goal is to challenge the player with enemies and puzzles, requiring both quick action and creative problem-solving. This work provides insight into the complex process of game development and the technical challenges involved in creating engaging game mechanics that keep players engaged and immersed in the game world.
Keywords:
Herní engine; Herní vývoj; Hra; Unity; Game; Game Development; Game Engine; Unity
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/211158